BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du lyst til at arbejde indenfor universitetsverden og være med til at administrere økonomien i spændende forskningsprojekter? Trives du i en rådgiverrolle og samtidig ønsker at være en del af en udviklende arbejdsplads med gode kollegaer og fleksible arbejdsforhold, så er du et rigtig godt bud på den controller vi søger.
Der er tale om en fast stilling på 30-37 timer om ugen, med start den 1. marts 2024 eller snarest muligt herefter.
Jobbeskrivelse
Som controller bliver du en del af afdelingen Nat-Tech Økonomi, og du kommer primært til at arbejde med en række økonomiopgaver vedrørende forvaltningen af eksternt finansierede projekter. Du bliver forskernes ”go-to-person” omkring økonomien på deres projekter, og du vil få din egen portefølje af bevillinger at administrere.
Dette indebærer blandt andet:
- Varetagelse af rollen som primær kontaktperson og sparringspartner for forskere om økonomien i deres eksternt finansierede projekter.
- Projektoprettelse, fakturering, afrapportering (regnskabsaflæggelse), klargøring af materiale og kontakt til revisor og projektafslutning.
- Budgetopfølgning, rebudgettering, prognoser og øvrig økonomisk administration af projekter.
- Være opsøgende i dialogen med de enkelte interessenter (forskere, interne samt eksterne partnere og bevillingsgivere) og generelt yde en professionel service til vores samarbejdspartnere.
- Godkendelse af fakturaer, rejseafregninger og øvrige betalinger.
Dine kvalifikationer
- Relevant uddannelse (HK eller AC baggrund).
- Solid regnskabsforståelse og flair for og lyst til at arbejde med økonomiopgaver.
- Gode engelskkundskaber i skrift og tale.
- Gode kommunikative evner, som gør dig i stand til at tilpasse og formidle økonomi til ikke-økonomer og bygge gode faglige relationer i et miljø, hvor vi hjælper hinanden.
- Forstår at balancere mellem regler, principper og en serviceorienteret tilgang til forskere og projektleder.
- Faglig stolthed, lyst til at tage ansvar og evnen til at følge opgaver til dørs.
- Proaktiv, imødekommende og har en løsningsorienteret indstilling samt lyst til at deltage i og bidrage til det gode arbejdsmiljø.
Vi bruger særligt Navision, Power BI og Office pakken, samt systemerne RejsUd, IndFak og WorkZone.
Det er vigtigt, at du evner at balancere behovet for høj grad af selvstændighed i opgaveløsningen med det grundvilkår, at du indgår i et team, hvor vi er afhængige af hinanden for at kunne levere en helhed. Vi lærer meget af hinanden og det er derfor vigtigt, at du har evnen og viljen til at dele din viden med dine kolleger, og også selv kan og vil drage nytte af kollegers erfaringer.
Nat-Tech Økonomi er en del af Administrationscenter Nat-Tech og betjener fakulteterne Natural- og Technical Sciences, hvor vi varetager den økonomiske administration og servicerer fakulteternes institutter, centre, administration og ledelse med budgetter og økonomisk opfølgning.
Vi har medarbejdere der er placeret i Aarhus, Roskilde, Foulum og Flakkebjerg – i alt ca. 85 medarbejdere og den ledige stilling er fysisk placeret i Foulum, hvor vi er 18 medarbejdere.
Og netop i Foulum får 3 nye uddannelser base – Dyrevidenskab, Plante- og Fødevarevidenskab og Veterinærmedicin – fra efteråret 2024. AU Viborg bliver Danmarks nye, grønne campus forskning og uddannelse.
Læs mere om os på vores hjemmeside: Nat-Tech Økonomi (au.dk)
Vi tilbyder
Vi tilbyder dig et fagligt spændende og udfordrende job, i en uformel organisation, hvor vi lægger vægt på trivsel, sparring og samarbejde. Vi prioriterer en god onboarding og sidemandsoplæring og du får tilknyttet en mentor i din introperiode.
Desuden kan vi tilbyde:
- En spændende værdibåret arbejdsplads, hvor vi tilstræber en sund balance mellem arbejds- og privatliv
- Et dynamisk og godt arbejdsmiljø med respekt for den enkeltes faglighed, der indbyder til livlig og åben diskussion, hvor humor og godt kollegaskab betyder meget
- Afvekslende arbejdsdage, særligt som følge af vores meget brede kontaktflade både internt i Økonomi og med de øvrige afdelinger på AU, men i høj grad også medarbejdere på institutterne og partnere uden for AU
- Kolleger med høj faglighed og gode muligheder for udvikling gennem opgaver og sparring
- Fleksible arbejdsvilkår, blandt andet mulighed for op til 2 dages distancearbejde pr. uge.
- Gratis parkering, diverse personalegoder og en aktiv personaleforening
- En ledelse der inspirerer til åbenhed og giver plads til forskellighed
Har du spørgsmål?
Spørgsmål vedrørende stillingen kan rettes til Teamleder Birgitte Elb pr. mail birgitte.elb@au.dk eller på mobil 20562205.
Vi skal have modtaget din ansøgning senest den 18. januar 2024.
Vi forventer at afholde 1. runde af ansættelsessamtaler tirsdag den 23. januar 2024 og evt. 2. runde mandag den 29. januar 2024.
Formalia
Løn- og ansættelsesvilkår sker i forhold til uddannelsesmæssig baggrund og gældende overenskomst, hvilket f.eks. kunne være fællesoverenskomsten mellem Skatteministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer samt organisationsaftalen mellem Skatteministeriet og HK/STAT for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere eller AC-overenskomsten.
Aarhus Universitet vil være en attraktiv og inspirerende arbejdsplads for alle og ønsker en kultur, hvor hver enkelt kan udfolde og udvikle sig. Vi ser ligestilling og diversitet som en styrke og opfordrer derfor alle interesserede til at ansøge.
Ansøgning sendes via Aarhus Universitets rekrutteringssystem, som kan tilgås under stillingsopslaget på Aarhus Universitets hjemmeside.
Om Aarhus Universitet
Aarhus Universitet er et fagligt bredt og forskningsintensivt universitet med høj kvalitet i uddannelse og forskning, og et stærkt engagement i samfundsudviklingen nationalt og globalt. Universitetet tilbyder et inspirerende uddannelses- og forskningsmiljø for 38.000 studerende og 8.300 medarbejdere med en årlig omsætning på 7,0 mia. kr. Læs mere på www.au.dk
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Viborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Aarhus Universitet, Blichers Allé 20, 8830 Tjele
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 18-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5961843